Reco Market
Innovativa livsmedel för bättre hälsa

0 artiklar 0 kr
Din varukorg är tom.

FAQ

FAQ

1. Var är mitt paket?
Vårt mål är att packa och skicka varorna dagen efter beställningen kommit till oss. Vid högtryck kan det ta 1-2 dagar extra.

Om du vill följa paketet och undrar var det befinner sig i processen ska du:

Logga in på ditt konto i webbutiken. Där kan du se sändningsnummer så fort paketet har skickats härifrån oss. Inom några timmar kan du följa/spåra försändelsen på:

Posten My Pack - gå till www.posten.se  och spåra försändelsen där!

Så fort vi skrivit ut fraktsedlarna står det att frakten är bokad och du kan sen återkomma dit för att spåra och få fram utlämningsställe och löpnummer som du måste ha när du hämtar paketet.

När paketet är framme hos ombudet ska du få en sms avisering eller mail avisering. Om mobilnumret är uppgivet i fel format kommer du inte att få ngn avisering tyvärr men kan ändå följa paketet på Schenker eller postens hemsida.

Om du trots allt inte kan spåra paketet själv inom de närmaste dagarna så får du kontakta oss igen,

2. Ordernummer måste alltid bifogas i dina mail till oss för att vi ska kunna svara så snabbt som möjligt. Vi har väldigt många beställningar dagligen varför detta måste uppges för att få hjälp.

   
Allmänna frågor: support@recomarket.se 

3. Jag har inte fått någon orderbekräftelse:
Vid ALLA beställningar som görs skickas en orderbekräftelse automatiskt till den e-post adress du uppgett i kassan. Om du inte har fått någon orderbekräftelse inom 15 minuter beror det som oftast på att e-post adressen är felaktig, det händer att kunder av misstag skriver ”.se” i stället för ”.com” på exempelvis Hotmailadresser, eller att namn är felstavade. En annan orsak kan vara att ditt SPAM filter är så hårt inställt att det automatiskt sorterar mailet till SPAM/Skräpkorgen eller till papperskorgen.

4. Om någon vara saknas i paketet:

Tyvärr kan det hända att en vara tar slut trots att den står som aktiv i webbutiken. Det beror på att många beställer samtidigt och ibland blir inte lagret uppdaterat i realtid.

Vi återbetalar och krediterar tillbaka pengarna snarast möjligt. Har inte pengarna återbetalats inom 30 dagar så måste du kontakta kundtjänst igen.

5. Om någon vara är skadad i paketet eller man vill reklamera:

Reklamation skall göras inom 8 dagar efter varans mottagande.

Fotografera eventuella transportskador eller felaktigt levererade produkter och maila bilderna till oss . Om någon vara skulle saknas  görs en kontroll mot fraktbolagets system där man kan se vilken vikt paketet hade när det vägdes in på terminalen,  sedan jämför vi denna vikt med produkternas vikt inkl emballage, om relevant differans i vikten kan påvisas skickar vi ett nytt paket med den saknade varan/varorna.

6. När kommer en vara i lager igen?

Tyvärr kan vi inte svara exakt på när en vara finns i lager igen därför ska man använda BEVAKA knappen i webbutiken. Man får då ett mail så fort varan finns i lager igen och går att beställa i webbutiken.

7. Om man fått fel vara i paketet.
Uppge ditt ordernummer så skickar vi dig en reursedel.

8. Outlösta paket
Debiteras mot en hanteringskostnad på fn 300:-

9. Jag har returnerat en vara, när får jag besked på att ni har mottagit den?

Om du har returnerat en vara så tar det upp till 14 dagar innan returen registreras hos oss. Vanligtvis går det snabbare och vi reglerar din betalning direkt när vi har registretat din retur.

Har du inte fått hjälp av denna information ber vi dig kontakta oss på nytt, men glöm då inte att uppge ordernummer.