Vanliga frågor & svar

Kundservice

Hur når jag er på Rawfoodshop?

Du är alltid välkommen att höra av dig till kundtjänst så hjälper vi dig!
E-post: support@rawfoodshop.se 
Telefon: 040 - 12 58 00  (öppet måndag-fredag 9-12)


Leverans

Hur spårar jag mitt paket?

När din order är klar att hämtas från vårt lager av PostNord skickar vi en leveransbekräftelse till din e-postadress. Klicka på spårningslänken för att ta reda på var ditt paket är.

När kommer mitt paket?

Vi har 1-3 dagars leveranstid på alla våra paket. Handlar du för mindre än 500 kronor kostar frakten 49 kronor. När du handlar för mer än 500 kronor är frakten gratis. Varubrev under 1,8kg leveraras av Postnord till brevlådan, om paketet är för stort kommer posten att leverera det till närmsta utlämningsställe. 

Var ser jag min order?

När vi tagit emot din beställning skickar vi först en orderbekräftelse och sedan en leveransbekräftelse till din e-postadress.


Mitt paket var skadat, hur gör jag?

Börja med att ta bilder på det som gått sönder eller är defekt. Vi behöver bilderna och ditt ordernummer skickat till support@rawfoodshop.se för att kunna hjälpa dig göra en reklamation.

Paketet innehöll fel produkt eller det saknas en produkt, hur gör jag?

Hör av dig till kundservice så hjälper vi dig! 

Jag vill ändra min order, går det?

Om du betalat med faktura och vi ännu inte hunnir packa klart din order kan vi lägga till varor. 


Jag har inte fått det jag beställde. Hur får jag rätt produkter?

Kontakta kundtjänst och beskriv vad som har blivit fel i din beställning.



Betalning

Hur betalar jag?

Du kan välja flera betalsätt i kassan:
Klarna Faktura
Klarna Konto
Kort
Banköverföring via internetbank
Direktbetalning via Mobilt BankID

Vi använder Klarna Checkout som är en betalningslösning från Klarna. I kassan visas vilka betalsätt som är tillgängliga för dig vid köptillfället.

Varför måste jag ange personnummer? 

Vid betalning via klarna behöver du inte ange personnummer om du betalar med kort 

Hur får jag en återbetalning?

Om du har gjort en retur eller reklamation som vi har godkänt på kundtjänst så skickar Klarna information om återbetalning till den e-postadress du angav vid köpet. Följ instruktionen för att få tillbaka pengarna det konto som betalningen gjordes ifrån. Om du har betalat med kort/direktbetalning så ska återbetalningen finnas på ditt konto inom 5 bankdagar. Om du har betalat via faktura så kan det ta upp till 10 bankdagar.

Är det avgiftsfritt att betala med faktura?

Ja, Klarna Faktura med 14 dagars betaltid är avgiftsfri. Det är också avgiftsfritt att betala med kort och banköverföring.Klarna Konto delbetalning har 19,9% i årsränta och 29 kr i aviavgift men ingen uppläggningsavgift.


Var är min faktura?

Din faktura skickas från Klarna till den e-postadress du anger vid köpet.Om du saknar en faktura kan du logga in på Klarna för att hämta dina betalningsuppgifter.Du kan också kontakta Klarnas kundserviceTelefon: 08-120 120 10.


Problem i kassan

Vad är cookies?

På RawFoodShops webbplats används cookies. Cookies är små textfiler som lagras på besökarens dator och som är möjliga att använda för att följa vad besökaren gör på sajten.Det finns två huvudtyper av cookies: 1) en permanent cookie som ligger kvar på besökarens dator under en bestämd tid. 2) en sessionscookie som lagras tillfälligt i datorns minne under tiden en besökare är inne på en webbsida. Sessionscookies försvinner när du stänger din webbläsare.

Hur används cookies? 

RawFoodShop använder cookies för att förbättra sajten för besökaren t.ex. genom att anpassa sajten efter besökarens önskemål, val och intressen, för att kunna hjälpa dig att hålla reda på vilka varor du lagt i din varukorg, kunna hantera ditt köp, säkerställa att besökaren loggat in på sajten och därigenom slipper logga in på varje ny sida denne besöker, för att kunna anpassa våra tjänster så att du får reklam som är relevanta för dig och för att kunna fullgöra våra åtaganden vid köp. Permanenta cookies används bland annat för att lagra dina eventuella personliga inställningar hos RawFoodShop så att du exempelvis slipper göra om vissa val varje gång du besöker sajten samt för att anpassa och göra information och marknadsföring så relevant som möjligt för dig. 

Hur tar man bort cookies? 

Om du inte längre vill använda cookies kan du stänga av cookies i inställningarna i din webbläsare. Du kan även ställa in webbläsaren så att du uppmanas godkänna cookies varje gång RawFoodShops webbplats försöker placera en cookie på din dator. Du kan också använda din webbläsare för att radera tidigare lagrade cookies.
Hur du tar bort cookies beror på vilken webbläsare du använder. Om du använder en PC kan cookies tas bort med hjälp av kortkommandot [CTRL]+[SHIFT]+[Delete].
Om det inte fungerar eller om du använder en MAC, klicka på länken för den webbläsare som du använder: Observera att om du väljer att inte använda cookies är funktionaliteten hos vissa delar av webbplatsen begränsad. Du kan till exempel inte genomföra ett köp.

Inkognitoläge? 

Inkognitoläge är ett webbläsarläge som inte sparar cache, autofyllning och andra saker relaterade till surfhistorik.

Såhär surfar du i Inkognitoläge i Chrome:
1. Öppna Chrome-webbläsaren på din PC
2. Klicka på de tre punkterna längst upp till höger.
3. Klicka på nytt inkognitofönster och fortsätt surfa som vanligt.

Det är nästan samma process när du använder mobila enheter, eller andra webbläsare som Firefox eller Microsoft Edge. Klicka bara på verktygsknappen och välj ”ny inkognitoflik" eller "Nytt privat fönster”.


Allmänt

Har ni några fysiska butiker?

Östergatan 22, Malmö 
Oslovägen 48, Strömstad (tillfälligt stängt pga corona) 

Kan jag beställa från annat land än Sverige?

Ja, Danmark. Bor du i ett annat land inom EU kan du maila oss på supporten så kan vi ta fram ett fraktförslag. 


Mitt konto

Behöver jag ha ett konto för att kunna beställa?

Som privatkund kan du handla även om du inte väljer att registrera dig som kund hos oss.
Om du skapar ett konto och loggar in kan du se dina tidigare beställningar, bevaka produkter och ta del av våra senaste erbjudanden.

Samarbeten

Hur kan jag påbörja ett samarbete tillsammans med er?

Besvara frågorna på sidan Samarbete i ett mail till samarbete@rawfoodshop.se - så hör vi av oss med mer info inom kort!
To Top